عکاسی محصول یک جایگاه بسیار مهم در عکاسی است و در حال حاضر برای تبلیغ و انتشار یک برند ضروری است. با این حال، این اشتباه است که فکر کنیم عکاسی محصول به یک شی در پس زمینه سفید محدود می شود زیرا راه های زیادی برای نمایش یک محصول وجود دارد.
عکاسی همیشه باید بر اساس نوع کسب و کار، استراتژی ارتباطی ایجاد شده، مخاطبان هدف و استفاده مورد نظر باشد - به عنوان مثال، عکسهای دایرکتوریها، شبکههای اجتماعی و فضای باز باید متفاوت باشند.
عکاسی محصول چیست؟
عکاسی محصول یک هدف روشن دارد: برجسته کردن یک شی خاص و جلب توجه مخاطب هدف و تشویق خرید.
شما از تجارت الکترونیکی که فقط حاوی یک متن توصیفی از محصول است خرید نمی کنید، آیا اینطور است؟ اکثر مردم این کار را نمی کنند، زیرا سطح اعتماد به شدت کاهش می یابد زمانی که عکسی وجود ندارد که ویژگی های توصیف شده را نشان دهد.
این تصاویر باید با توجه به نوع محصول ایجاد شوند و صرف نظر از سبک عکاسی، باید محصول را به وضوح برجسته کنند تا به طور دقیق بیان شود و ارزش وعده داده شده تحویل داده شود - ما نمی خواهیم هیچ یک از مشتریان را ناامید کنیم. و به همین دلیل مشخصات محصول در عکس باید به کالای واقعی پایبند باشد.
عکاسی محصول، با استفاده از گونهشناسی که برند انتخاب میکند، به بخشبندی بازار و تثبیت موقعیت آن کمک میکند.
انواع عکاسی محصول
1. عکاسی استودیویی
این در واقع همان نوع عکاسی است که ما به طور خودکار با این اصطلاحات مرتبط می کنیم. این تصاویر که در یک استودیو ایجاد شده اند، شی را به ساده ترین شکل نشان می دهند و به طور گسترده در تجارت الکترونیک و دایرکتوری ها استفاده می شوند.
بسته به بافت، بسته بندی و مواد هر محصول، عکاس باید فاکتورهای مختلف را هنگام عکاسی تنظیم کند، اما نتیجه همیشه منسجم و مشابه است. صرف نظر از اینکه این یک تکه لباس، یک جفت کفش یا یک بطری عطر باشد، نتیجه یک عکس متمرکز بر فروش محصول خواهد بود که ویژگی های آن را به صورت شفاف ارائه می دهد.
این یک نوع عکاسی خلاقانه نیست و اغلب لازم است که همه محصولات را به طور همزمان در یک استودیوی ثابت عکاسی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه آنها یکسان به نظر می رسند و جهت نور باقی می ماند. در این نوع عکاسی از محصول، برخی از سایه ها برای برجسته کردن شکل محصول تیز می شوند و رنگ پس زمینه می تواند با توجه به شیئی که می خواهید برجسته کنید تغییر کند.
2. عکاسی پس زمینه سفید
متداول ترین عکس از تمام محصولات، عکاسی پس زمینه سفید است که در آن محصول به روشی تمیز و بدون حواس پرتی به تصویر کشیده می شود. همچنین به طور گسترده در تجارت الکترونیک و دایرکتوری ها استفاده می شود، اگرچه اغلب با سایر انواع عکاسی محصول ترکیب می شود تا یک مفهوم را ارائه دهد. تنها تغییر استفاده (یا سرکوب) سایه است که به محصول عمق میدهد.
3. تنظیم عکاسی
هنگامی که یک محصول دارای ویژگی خاصی مانند رنگ یا سبک است و در چندین نسخه فروخته می شود، اغلب ترجیح داده می شود که از تمام گزینه ها در یک تصویر عکس بگیرید تا مشتری بتواند بلافاصله همه احتمالات را ببیند (با اجتناب از نیاز به برای دریافت این اطلاعات صفحه محصول را مرور کنید).
با این حال، این نوع عکاسی معمولاً با عکسهای تکی از محصولات دنبال میشود تا مشتری بتواند محصول را در رنگ مورد علاقه خود با دقت بیشتری ببیند.
علاوه بر این، این سبک از عکاسی محصول خود را به عنوان یک پیشنهاد خوب برای پک های خاص یا محصولاتی که به صورت جداگانه به فروش نمی رسند، معرفی می کند.
4. عکاسی تطبیقی
برای ارائه اندازه واقعی محصول و جلوگیری از گمراه کردن مشتری، گاهی اوقات منطقی است که یک محصول مرتبط را روی تصویر قرار دهید. در این موارد لازم است که آنها اشیاء جهانی باشند تا مشتری بتواند ببیند و مقایسه کند.
قرار دادن شخص در کنار یک شی یا استفاده از آن، راه خوبی برای به تصویر کشیدن ابعاد است. مقیاس همه چیز را در برخی از محصولات ایجاد می کند، زیرا عکاسی سفید به تنهایی ممکن است به اندازه کافی واضح نباشد. بنابراین، مشتری می تواند بلافاصله بفهمد که آیا آن محصول برای او ایده آل است یا اینکه باید نسخه بزرگتر یا کوچکتر را خریداری کند.
5. عکاسی از محیط واقعی
ارائه محصول در یک محیط واقعی، با زمینه سبک زندگی، ممکن است بهترین راه حل برای برخی از محصولات باشد. برندهای بیشتری این سبک از عکاسی را انتخاب می کنند زیرا در نهایت تاریخ و ارزش های خود را با هر یک از محصولات خود مرتبط می کنند. این به طور گسترده ای در حوزه مد و دکوراسیون استفاده می شود، برای ارتقای استاندارد زندگی خاص و ایجاد همدلی با مخاطبان هدف، کسانی که سلیقه های مشابه دارند و می توانند خود را در عکاسی ببینند. بیش از یک محصول، برند در حال فروش لحظه و محیطی است که مشتری میخواهد ، و در نهایت مشتری خرید احساسیتری انجام نمیدهد و پیوند قویتری با برند ایجاد میکند.
6. آهنگسازی عکس
چه عکسهایی که از بالا گرفته شدهاند، یا مجموعهای از محصولات با دقت قرار گرفته را نشان میدهند (به این حالت تخت گفته میشود) یا از زوایای دیگر، قرار دادن عناصر مرتبط با محصول معمولا ایده خوبی است. این باید به صورت محدود انجام شود زیرا مهم است که برجسته به محصولی باشد که می خواهید بفروشید. یک عکس با عناصر بیشتر داستانی را روایت می کند و با کسانی که آن را می بینند ارتباط برقرار می کند، علاوه بر این، بسیار جالب تر و جذاب تر از یک شی با پس زمینه سفید است.
این قالبی است که در شبکه های اجتماعی بسیار خوب کار می کند، زیرا - همانطور که در بالا گفته شد - ارزش ها، سلیقه ها و سبک زندگی را ارائه می دهد. این یک راه عالی برای ارتباط با مخاطب هدف است که باعث افزایش فروش می شود .
یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی محصول این است که امکان کشف خلاقیت را فراهم می کند. در این مواقع، ما باید دست به کار شویم و چیزهای مختلفی را تجربه کنیم، زیرا محصولات ظاهراً غیرجذاب که صرفاً برای انجام یک کارکرد ایجاد شده اند، بسته به نحوه نمایش آنها می توانند عکس های خارق العاده ای را ایجاد کنند.
یک مثال دقیق: چرا به جای عکاسی از یک کاغذ کادو ساده روی پس زمینه سفید، چیزی را با آن کاغذ نپیچید (چون هدفش همین است) یا یک میز را با سایر موارد مورد نیاز در لحظه شبیه سازی کنید؟ درخت کریسمس با هدایایی در زیر آن، پیچیده شده با همان کاغذ، می تواند محتوای جالبی برای ماه دسامبر باشد!
هیچ محصولی نباید به یک نوع عکاسی محدود شود، به خصوص اینکه کانال های ارتباطی مختلف به سبک های متفاوتی نیاز دارند. نکته مهم این است که بفهمید با چه کسی می خواهید ارتباط برقرار کنید، به درستی پلتفرمی را که برای نمایش تصویر استفاده می کنید، بشناسید و البته مطمئن شوید که هر عکس نشان دهنده برند و ارزش های آن است. حتی در تجارت الکترونیک یا دایرکتوری، ترکیب چندین سبک عکاسی و زوایای مختلف مفید است تا مشتریان درک واقعی از شیء داشته باشند.
دیدگاه خود را بنویسید